Guild Wars 2 Türkiye

Orjinalini görmek için tıklayınız: Guild Wars 2'deki Yenilikler Listesi
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7
Yabancı kaynaklarda gezerken böyle bir listeye rastladım, kendi yorumlarımı da ekleyip uyarlamayı düşündüm.
Listedeki maddeler, ArenaNet'in geleneksel MMO'lardan farklı olarak oyuna eklediği özellikler ve bazıları orjinal yenilikler.
Önceden belirteyim; bu maddelerin hepsi devrimsel yenilikler veya tamamen daha önce yapılmamış orjinal eklentiler diye bir şey yok. Sadece GW2'yi GW2 yapan özelliklerin bir araya toplanmasından oluşan bir liste, ki bazıları cidden MMO gibi kültleşen bir pazarda radikal değişiklikler. ArenaNet'in GW2'yi geleneksel MMO'lardan farklı kılmak için yaptığı değişiklikler yani genel olarak. Okuyunca siz de "vay ya bu kadar madde var mıydı" diyeceksiniz Smile

Ayrıca böyle bir baş ucu listemizin olmasını yararlı buldum. Çok fazla madde var ve herhangi birinin aklına takılan bir madde olduğunda, basit bir şekilde buradan o maddeyi seçip onunla ilgili soru sorabilir, üzerinde tartışabiliriz diye düşünüyorum.


GuildWars2-01-800x600.jpg

Combat ile ilgili maddeler
  • Hareket ederken büyü cast edebilme.
  • Otomatik saldırı (auto-attack) bulunmaması. (Skill barınızdaki herhangi bir skill'i dilerseniz auto-attack yapabiliyorsunuz)
  • Saldırıların herhangi bir hedefe ihtiyaç duymayıp önlerine ne gelirse ona vurmaları.
  • Yakın ve uzak mesafeli saldırıları atlatabilme. (Dodge)
  • Shield stance'in sizi ve arkanızdaki karakterleri mesafeli saldırılardan koruması.
  • Kısıtlı skillbar olması. (Geleneksel MMO'lardaki gibi ekranın skill/spell'ler ile dolup taşmaması)
  • Kutsal üçlünün bulunmaması. (Tank,DPS,Healer) Oyuncuların kendilerini bir rolde kısıtlamaması.
  • Skill'lerin hasar, kontrol ve destek (damage,control and support) gibi geniş kategorilere tam oturuyor olması.
  • Silahların skillbarınızın yarısını belirliyor olması ve her silahın oyuncuya farklı skill setleri veriyor olması.
  • Oyuncunun savaş esnasında aktif olarak rolünü değiştirebiliyor olması.
  • Dostlarınızı hedef alan (ally-targeted) yetenek ve skillerin bulunmayışı.
  • Her karakterin bir self-heal skillinin bulunması. (Bunun da en güçlü heal olması)
  • Ölmeden önce "downed-state" moduna geçilmesi, ayağa kalkmak için bir düşman öldürmenin gerekmesi.
  • "Downed-state" modunun oyuncuya yeni,farklı ve kısıtlı bir skill bar vermesi.
  • Her oyuncunun NPC'ler dahil herhangi birini combat ortasında yeniden canlandırabilmesi.
  • Çok küçük bir ölüm cezası bulunması (death penalty)
  • Dışarıdan bulabileceğiniz bazı şeyleri silah olarak kullanabilmeniz ve bunun skillbarınızı değiştirmesi.
  • Thief sınıfının bu tarz çevresel silahları düşmanından çalabilmesi.
  • Oyuncunun gruplu veya grupsuz olması fark etmeksizin bir mobun öldürülmesine yardım etmekten tam para ve XP lootu alması.
  • Skillerinizin efektifliğini arttıran yüzlerce sınıflar arası (cross-profession) combo. (Grupsuz da olsanız)
  • NPC düşmanların saldırılarınızı atlatabilmesi.
  • Hiç bir sınıfta Mana veya Energy'nin bulunmaması. (Değişebilir)
  • Sadece 4 nitelik bulunması. (Attribute) Power attribute'ünün yakın, mesafeli ve büyü hasarını etkilemesi.
  • Her sınıfın yakın mesafeden ve uzak mesafeden hasar verebilen özelliklerinin bulunması.

Sualtı ile ilgili maddeler
  • Sualtının oyun dünyasının büyük bir kısmını oluşturuyor olması.
  • Sadece sualtına özel silahların olması.
  • Skill'lerin sualtı versiyonlarına dönüşüyor olması.
  • Skill'lerin Z doğrultusunu kullanıyor olması.
  • Nefes-metre'nin bulunmaması.
  • "Downed-state" benzeri "Drowned-state" durumunun bulunması. "Drowned-state" durumunda farklı olarak su yüzüne çıkabilmek için hareket edebiliyor olmamız.
  • Sualtında dost ırkların ve şehirlerin bulunması.
  • Ranger'ların sualtı petlerinin bulunması.

Dinamik Event'ler ile ilgili maddeler
  • Oyunun açık dünyasında dinamik eventlerin tamamen questlerin yerini almış olması.
  • Oyuncular event yerinde bulunsa da bulunmasa da eventlerin gerçekleşiyor olması.
  • Bu olayların sadece adlarından bahsedilmesi yerine gerçekten gerçekleşiyor olmaları.
  • Başarısız olunması durumunda tekrar etmenin gerekli olmaması.
  • Event zincirlerinin döngüler halinde gidiyor olması ve bir kere rastladığınız bir olaya bir daha ileriki bir tarihte rastlayabiliyor olmanız.
  • Herkesin aynı anda katılabiliyor olması ile komünitenin cesaretlendiriliyor oluşu.
  • Katılan oyuncu sayısına göre eventin bir anda ölçeklendiriliyor oluşu.
  • Herkesin katılım payına göre belli bir ödül kazanabiliyor oluşu.
  • Olayların birlikte zincirleme olarak ilerliyor oluşu ile oyuncuların daha uzun bir süre ortaklaşa zaman geçirmesinin sağlanması.
  • Event'lerin hangi tüccarların satış yaptığı ve hangi yolların açık/kapalı olduğu gibi konularda dünyayı aktif olarak etkiliyor oluşu.
  • Bu eventlerin hep sürmemesi ve bu sayede bir bölgeyi tekrar tekrar ziyaret ettiğinizde farklı şeyler ile karşılaşabilmeniz.
  • Oynanabilirliğin arttırlıması için sürekli yeni eventlerin ekleniyor olması.
  • 100'e kadar oyuncu sayısına göre ölçeklenebilen Boss Fight'lar.

Açık Dünya (Open World) ile ilgili maddeler
  • Komple PvE barındırması.
  • Ayrılık gruplarının olmaması (Factions: Aion veya WoW'daki Asmodian-Elyo veya Alliance-Horde gibi)
  • Mümkün olduğu kadar, oyuncuya en az dert yaşatacak şekilde tasarlanmış olması.
  • Irk ve sınıf sınırlamalarının olmayışı.
  • Toplamacılık noktalarında (gathering nodes) her karakterin ayrı bir hakkı olması.
  • Belli bir noktadan herkesin aynı anda toplamacılık yapabilmesi ve bu sebeple kimsenin sıra beklememesi.
  • Bölgeler arasında belirlenmiş yolların bulunmaması.
  • Oyuncunun kendi isteği ile yüksek level'daki arkadaşının yanına "sidekick" yapabilmesi.
  • Şehirler arası portalların bulunması ile oyuna başladığınız andan itibaren arkadaşlarınız ile oynayabilmeniz.
  • Öncesinden keşfettiğiniz bir noktaya teleport olabilmeniz.
  • Kaşif oyuncuları ödüllendirmek için tasarlanmış gizli event'ler.
  • Silahların bazı özelliklerine etki edebilen ve bazı dinamik event'leri tetikleyen gece/gündüz döngüsü.
  • Dinamik hava durumu bazı dinamik eventleri tetikleyebilir (karın yağması örneğin) ve hava durumu dinamik eventler tarafından değiştirilebilir. (NPC'lerin kar yağdırması gibi)
  • Bazı görevleri yaparak NPC'lerin kalbini kazanabiliyor ve onların size daha iyi davrandığını gözlemleyebiliyor oluşunuz.
  • Daha oyunun başındaki tutorial bölümlerinin sonunda direk boss fight tecrübesi yaşayarak oyuncuların aksiyona dahil oluşu.


Kişisel Hikaye ile ilgili maddeler
  • Her karakterin doğuşundan oyun sonuna kadar çok büyük bir hikayeye sahip oluşu.
  • Karakter yaratımındaki seçimlerimizin hikayeye etki ediyor oluşu.
  • Oyun içindeki seçimlerimizin sonuçları olması ve hikayemizi dallandırabiliyor oluşu.
  • Her oyuncunun şehrin ilgili bölgesinde bir ev instance'ı olması.
  • Karakterin kişiliğinin farklı dialog seçeneklerini açması ve NPC'lerin ona göre davranması.


PvP ile ilgili maddeler
  • 3 farklı serverın savaştığı ve 4 bölümden oluşan geniş bir haritada yapılan World PvP bulunması.
  • Katılımcı sayısının belli bir limiti olmaması.
  • Kazanan/Kaybeden kayıtlarının tutulması.
  • 2 hafta sonra serverınızın, sizinkinin gücüne eşit ve dengeli olan 2 yeni server ile eşleşmesi.
  • Kazanan serverın PvE'de geçerli olacak bazı bufflara sahip olması.
  • Ele geçirilebilen kaleler, savaşacak dinamik eventler ve ticaret yollarının bulunması.
  • Yok edilebilir ve zarar görebilir çevre elementlerinin bulunması
  • Oyuncuların tamamen World PvP oynayarak level atlayabiliyor oluşu.
  • Karşıdaki oyuncunun tıpkı bir PvE mobu gibi loot düşürebiliyor oluşu.
  • Anlık katılınabilen düzenli PvP modlarının bulunması. (Hot-Join Structured PvP)
  • Düzenli PvP'nin oyuncular tarafından belirlenebilen kurallar ile oynanabilme ihtimali.
  • Düzenli PvP'de oyuncuların hepsinin maksimum levelda ve tüm materyal ve skillere sahip olması ile tamamen oyuncu yeteneğine bakan bir PvP ortamının yaratılmış olması.
  • PvP'nin PvE'den tamamen bağımsız olarak dengeleniyor oluşu.


Dungeon'lar ile ilgili maddeler
  • Her dungeon'ın kişisel hikayenizden farklı olarak bir hikaye modunun bulunması.
  • Hikaye modunun bir kere tamamlanmasından sonra 3 farklı keşif modu yolunun açılıyor oluşu.
  • Bu farklı kefiş modlarının, hikaye modunun sonuçlarını gösteriyor oluşu.
  • Dungeon'larda rastgele ve gizli eventlerin bulunması.
  • Raid'in olmaması.
  • Oyuncuların her seferinde düşme ihtimali çok düşük olan ve rastgele itemlara umut bağlaması yerine, her dungeon bitişinde armor veya silah almak için bir token kazanıyor oluşu.


Oyundaki diğer şeyler ile ilgili maddeler
  • Level atlama eğrisinin düz olması.
  • Oyuncuların birden fazla guild'e katılabiliyor oluşu.
  • Oyuncuların endgame'de hep daha iyi ve daha güçlü armor ve silah için kastırmıyor oluşu.
  • Şehirlerde 30'dan fazla mini-game bulunması.
  • 400'den fazla boya rengi bulunması ve her armor parçasının boyanabilen 3 farklı bölümünün bulunması.
  • Birden fazla armor slotu kaplayabilen giysilerin bulunması.
  • Grind ve farm yapmaya gerek duyulmayan crafting sistemi ve keşfedilebilen tarif ve formüller.
  • Mobile olarak (iPad/iPhone) arkadaşlarınızın oyun içinde nerede ve nerede yaptığınız görebilmek ve onlara mesaj atabilmek.
  • Auction House'un oyun dışından da görülebilmesi (iPhone/iPad/Web Browser).
  • Farklı NPC ırklarının anlamlı ve çevirilebilen dillerinin bulunması.
  • Alışılmışın dışında derin hikayelere sahip olan NPC ırkları
  • Kendi müziğinizi oyunun playlistine ekliyebiliyor oluşunuz. (Örneğin combata girdiğiniz esnada sizin seçtiğiniz combat müziği çalabilecek)
  • Playlistinizde çalan müziğin cinematicler esnasında kesilip yerini oyun içi müziğe bırakarak atmosferin korunulması.
  • Kurye güvercinlerin postalarınızı taşıması.
  • Üyelik ücretinin bulunmaması.



Ellerine sağlık çok değerli ve toparlayıcı bilgiler
gerçekten çoğundan haberim yoktu teşekkürler Smile
süper bişe ordaya çıkıcak beklemedeyiz ellerine sağlık Smile
*Thief sınıfının bu tarz çevresel silahları düşmanından çalabilmesi.
Bu madde çok dikkatimi çekti açıkçası.Ne kassam diye çelişkiye düştüm şimdi Smile
Ellerine sağlık abi
Eline sağlık.Gerçekten bu oyun MMO dünyasında çok fazla şey değiştirecek gibi. "Kutsal üçlünün bulunmaması. (Tank,DPS,Healer) Oyuncuların kendilerini bir rolde kısıtlamaması." bile başlı başına bunun kanıtı bence. Big Grin
Mükemmel olmuş Spin eline sağlık, bütün olarak görebilmek adına çok faydalı ve oyunu yeni keşfeden kişiler için güzel bir klavuz olmuş. Yalnız şu Ipad/Iphone olayına karşıyım, biz Androidçiyiz Big Grin
(25-12-2011, 12:34 AM)Mzgrhtp Nickli Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]biz Androidçiyiz Big Grin

"Spin is connecting to guild chat via iPhone" notification'ını görünce birkaç ay sonra, tekrar düşünmeni diliyorum Smile
Orada bir yanlışlık var, sadece iPhone ve iPad destekli değil o olay. Android ve diğer akıllı telefonlarda aynı uygulamayı kullanabilecek.
Ben herhangi bir yerde iPhone veya iPad harici bir platfom okumadım,gerçi yapmaları mantıklı, yapsınlar, da görmedim yani.
ArenaNet Blog yazılarında yazıyor.
Alıntı:Kendi müziğinizi oyunun playlistine ekliyebiliyor oluşunuz. (Örneğin combata girdiğiniz esnada sizin seçtiğiniz combat müziği çalabilecek)

ekstra bu madde hoşuma gitti açıkçasıSmile eline sağlık SpinSmile

Okurken tekrardan heyecanlanmaktan kendimi alıkoyamadım gerçekten !
Harika.
Teşekkürler..!
Alkışlar sana gelsin Spin teşekkürler Smile
Beğendiğiniz bir NPC'nin kıyafetini giyebiliyorsunuz.Ancak bunu için fazlada bir ücret alınıyor muydu onu hatırlayamadım.Bilen varsa paylaşabilir.Şahsen bnm en çok beğendiğim yönü max lvl ulaşmak için çok uğraştırmayak olmamız.
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7